Regulations
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
LOKOMODEL.PL
SPIS TREŚCI:
- POSTANOWIENIA OGÓLNE
- USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
- WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
- SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
- KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU
- REKLAMACJA PRODUKTU
- POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
- PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY (DOTYCZY UMÓW SPRZEDAŻY ZAWARTYCH OD 25 GRUDNIA 2014 ROKU)
- POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Sklep
Internetowy www.lokomodel.pl dba o prawa konsumenta. Konsument nie może
zrzec się praw przyznanych mu w Ustawie o Prawach Konsumenta.
Postanowienia umów mniej korzystne dla konsumenta niż postanowienia
Ustawy o Prawach Konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się
przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta. Dlatego też postanowienia
niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać
jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie
wiążących przepisów prawa, a wszelkie ewentualne wątpliwości należy
tłumaczyć na korzyść konsumenta. W przypadku ewentualnej niezgodności
postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami,
pierwszeństwo mają te przepisy i należy je stosować.
1.POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1.Sklep
Internetowy dostępny pod adresem internetowym www.lokomodel.pl
prowadzony jest przez wspólników prowadzących wspólnie działalność
gospodarczą w oparciu o umowę spółki cywilnej pod nazwą
„LOKO-MODEL”S.C.,KOZŁOWSKI JANUSZ,BIELECKI ROBERT (adres miejsca
prowadzenia działalności i adres do doręczeń: ul. Wilcza 25/1, 00-544
Warszawa), NIP spółki cywilnej: 5260110308, REGON spółki cywilnej:
012046323, adres poczty elektronicznej: sklep@lokomodel.pl, tj. JANUSZ
KOZŁOWSKI, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą JANUSZ KOZŁOWSKI
"LOKO-MODEL"- WSPÓLNIK SPÓŁKI CYWILNEJ (adres miejsca prowadzenia
działalności: ul. Wilcza 25/1, 00-544 Warszawa) wpisany do Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej
Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, NIP:
5341068444, REGON: 147261985 oraz ROBERTA BIELECKIEGO prowadzącego
działalność gospodarczą pod firmą ROBERT BIELECKI "LOKO-MODEL" -
WSPÓLNIK SPÓŁKI CYWILNEJ (adres miejsca prowadzenia działalności: ul.
Wilcza 25/1, 00-544 Warszawa) wpisanego do Centralnej Ewidencji i
Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej
prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, NIP:
5341068622.
1.2.Niniejszy Regulamin skierowany
jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających ze
Sklepu Internetowego (z wyjątkiem pkt. 9 Regulaminu, który skierowany
jest wyłącznie do przedsiębiorców).
1.3.Administratorem
danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień
niniejszego Regulaminu jest Usługodawca. Dane osobowe przetwarzane są w
celach, w zakresie i w oparciu o zasady wskazane w polityce prywatności
opublikowanej na stronach Sklepu Internetowego. Podanie danych osobowych
jest dobrowolne. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza
Usługodawca ma prawo do wglądu w ich treść oraz prawo do ich
aktualizacji i poprawiania.
1.4.Definicje:
- DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie Konta.
- FORMULARZ
ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w
Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności
poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie
warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- KLIENT
– (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a
w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące
także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności
prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna
nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność
prawną; - która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze
Sprzedawcą.
- KODEKS CYWILNY – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).
- KONTO
– Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem
podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym
Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz
informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym.
- NEWSLETTER
– Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona
przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która
umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne
otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści kolejnych edycji
newslettera zawierającego informacje o Produktach, nowościach i
promocjach w Sklepie Internetowym.
- PRODUKT – dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.
- SKLEP INTERNETOWY - sklep internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem internetowym: www.lokomodel.pl.
- SPRZEDAWCA;
USŁUGODAWCA – wspólnicy prowadzący wspólnie działalność gospodarczą w
oparciu o umowę spółki cywilnej pod nazwą „LOKO-MODEL”S.C.,KOZŁOWSKI
JANUSZ,BIELECKI ROBERT (adres miejsca prowadzenia działalności i adres
do doręczeń: ul. Wilcza 25/1, 00-544 Warszawa), NIP spółki cywilnej:
5260110308, REGON spółki cywilnej: 012046323, adres poczty
elektronicznej: sklep@lokomodel.pl, tj. JANUSZ KOZŁOWSKI, prowadzący
działalność gospodarczą pod firmą JANUSZ KOZŁOWSKI "LOKO-MODEL"-
WSPÓLNIK SPÓŁKI CYWILNEJ (adres miejsca prowadzenia działalności: ul.
Wilcza 25/1, 00-544 Warszawa) wpisany do Centralnej Ewidencji i
Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej
prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, NIP:
5341068444, REGON: 147261985 oraz ROBERTA BIELECKIEGO prowadzący
działalność gospodarczą pod firmą ROBERT BIELECKI "LOKO-MODEL" -
WSPÓLNIK SPÓŁKI CYWILNEJ (adres miejsca prowadzenia działalności: ul.
Wilcza 25/1, 00-544 Warszawa) wpisany do Centralnej Ewidencji i
Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej
prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, NIP:
5341068622.
- UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Produktu zawierana
albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu
Internetowego.
- USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą
elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem
Sklepu Internetowego.
- USŁUGOBIORCA – (1) osoba fizyczna
posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach
przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba
fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2)
osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości
prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; - korzystająca lub
zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.
- USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA, USTAWA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.)
- ZAMÓWIENIE
- oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i
zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze
Sprzedawcą.
2.USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
2.1.W Sklepie Internetowym dostępne są następujące Usługi Elektroniczne: Konto, Formularz Zamówienia oraz Newsletter.
- Konto
– korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie dwóch kolejnych
kroków przez Usługobiorcę – (1) wypełnieniu Formularza Rejestracji oraz
(2) kliknięciu pola „Kontynuuj”. W Formularzu
Rejestracji niezbędne jest podanie przez Usługobiorcę następujących
danych Usługobiorcy: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer
domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty
elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz hasło. W wypadku
Usługobiorców niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie
nazwy firmy oraz numeru NIP.
- Usługa Elektroniczna Konto
świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma
możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta
(rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy,
w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
sklep@lokomodel.pl lub też pisemnie na adres: ul. Wilcza 25/1, 00-544
Warszawa.
- Formularz Zamówienia – korzystanie z Formularza
Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego
Produktu do elektronicznego koszyka w Sklepie Internetowym. Złożenie
Zamówienia następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch kolejnych
kroków – (1) po wypełnieniu Formularza Zamówienia i (2) kliknięciu na
stronie Sklepu Internetowego po wypełnieniu Formularza Zamówienia pola „Potwierdź zakup”
– do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji
wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi
komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu
Internetowego). W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez
Klienta następujących danych dotyczących Klienta: imię i nazwisko/nazwa
firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość,
kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz
danych dotyczących Umowy Sprzedaży: Produkt/y, ilość Produktu/ów,
miejsce i sposób dostawy Produktu/ów, sposób płatności. W wypadku
Klientów niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy
firmy oraz numeru NIP.
- Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia
świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega
zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z
chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego
pośrednictwem przez Usługobiorcę.
- Newsletter – korzystanie z
Newslettera następuje po wykonaniu łącznie trzech kolejnych kroków: -
(1) podaniu w zakładce „Newsletter” widocznej na stronie Sklepu
Internetowego adresu poczty elektronicznej, na który mają być przesyłane
kolejne edycje Newslettera, (2) kliknięciu pola „Zapisz”
oraz (3) potwierdzeniu chęci zapisu na Newsletter poprzez kliknięcie w
link potwierdzający przesłany automatycznie na podany adres poczty
elektronicznej. Na Newsletter można się również zapisać poprzez
zaznaczenie odpowiedniego checkboxa w trakcie zakładania Konta – z
chwilą utworzenia Konta Usługobiorca zostaje zapisany na Newsletter.
- Usługa
Elektroniczna Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas
nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania
przyczyny, wypisania się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera)
poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za
pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@lokomodel.pl lub też
pisemnie na adres: ul. Wilcza 25/1, 00-544 Warszawa.
2.2.Wymagania
techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym,
którym posługuje się Usługodawca: (1) komputer, laptop lub inne
urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty
elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji
17.0 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 10.0 i wyższej, Opera w
wersji 12.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 23.0. i wyższej, Safari w
wersji 5.0 i wyższej; (4) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu:
1024x768; (5) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu
plików Cookies oraz obsługi Javascript.
2.3.Usługobiorca
obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z
prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr
osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy
oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych
zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz
dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
2.4.Tryb postępowania reklamacyjnego:
- Reklamacje
związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Usługodawcę oraz
pozostałe reklamacje związanie z działaniem Sklepu Internetowego (z
wyłączeniem procedury reklamacji Produktu, która została wskazana w pkt.
6 Regulaminu) Usługobiorca może składać na przykład:
- pisemnie na adres: ul. Wilcza 25/1, 00-544 Warszawa;
- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@lokomodel.pl;
- Zaleca
się podanie przez Usługobiorcę w opisie reklamacji: (1) informacji i
okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i
daty wystąpienia nieprawidłowości; (2) żądania Usługobiorcy; oraz (3)
danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy
rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę. Wymogi podane w zdaniu
poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność
reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
- Ustosunkowanie
się do reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później
niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
3.WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
3.1.Zawarcie
Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim
złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówień w
Sklepie Internetowym zgodnie z pkt. 2.1.2 Regulaminu.
3.2.Cena
Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego podana jest w
złotych polskich i zawiera podatki. O łącznej cenie wraz z podatkami
Produktu będącego przedmiotem Zamówienia, a także o kosztach dostawy (w
tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o innych
kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku
ich uiszczenia, Klient jest informowany na stronach Sklepu Internetowego
w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez
Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
3.3.Procedura zawarcia Umowy Sprzedaży w Sklepie Internetowym za pomocą Formularza Zamówień
- Zawarcie
Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim
złożeniu przez Klienta Zamówienia w Sklepie Internetowym zgodnie z pkt.
2.1.2 Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie
potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do
realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do
realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi
stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia
adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej
oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do
realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą
otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta
Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
3.4.Utrwalenie,
zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy
Sprzedaży następuje poprzez (1) udostępnienie niniejszego Regulaminu na
stronie Sklepu Internetowego oraz (2) przesłanie Klientowi wiadomości
e-mail, o której mowa w pkt. 3.3.2. Regulaminu. Treść Umowy Sprzedaży
jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym
Sklepu Internetowego Sprzedawcy.
4.SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
4.1.Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
- Płatność gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki.
- Płatność gotówką przy odbiorze osobistym.
- Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
- Bank: Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A.
- Numer rachunku: 65 1020 1097 0000 7802 0002 3358.
- Płatności
elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu
Paypal.com.pl – możliwe aktualne sposoby płatności określone są na
stronie Sklepu Internetowego w zakładce „Sposoby płatności” oraz na stronie internetowej http://www.paypal.com.pl.
- Rozliczenia
transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą
przeprowadzane są zgodnie z wyborem Klienta za pośrednictwem serwisu
Paypal.com.pl. Obsługę płatności elektronicznych i kartą płatniczą
prowadzi:
- PayPal.com – spółka PayPal (Europe) S.a r.l. & Cie, S.C.A., 5. kondygnacja 22–24 Boulevard Royal, L-2449, Luxembourg.
4.2.Termin płatności:
- W
przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, płatności
elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest
do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia
Umowy Sprzedaży.
- W przypadku wyboru przez Klienta płatności
gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki albo płatności gotówką przy
odbiorze osobistym, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy
odbiorze przesyłki.
5.KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU
5.1.Dostawa
Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi
inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport,
dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach
Sklepu Internetowego w zakładce „Informacje o wysyłce towaru” oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
5.2.Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.
5.3.Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy lub odbioru Produktu:
- Przesyłka pocztowa, przesyłka pocztowa pobraniowa.
- Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa.
- Odbiór
osobisty dostępny pod adresem: ul. Wilcza 25/1, 00-544 Warszawa–od
poniedziałku do piątku, w godzinach od 11:00 do 19:00 oraz w soboty w
godzinach od 10:00 do 14:00 (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od
pracy).
5.4.Termin dostawy Produktu do Klienta
wynosi do 3 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w
trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku
Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy
podany termin, który jednak nie może przekroczyć 3 Dni Roboczych.
Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w
następujący sposób:
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu
płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - od
dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności gotówką za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
5.5.Termin gotowości Produktu do odbioru przez Klienta
– w przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt
będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie do 2 Dni Roboczych,
chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia
podano krótszy termin. W przypadku Produktów o różnych terminach
gotowości do odbioru, terminem gotowości do odbioru jest najdłuższy
podany termin, który jednak nie może przekroczyć 2 Dni Roboczych. O
gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany
przez Sprzedawcę. Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru
przez Klienta liczy się w następujący sposób:
- W przypadku
wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności
elektroniczne lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego
lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu gotówką przy odbiorze osobistym – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
6.REKLAMACJA PRODUKTU
6.1.Podstawa
i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli
sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone
powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie
Cywilnym. Dla Umów Sprzedaży zawartych do dnia 24 grudnia 2014 roku
podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego
osobą fizyczną, który nabywa Produkt w celu niezwiązanym z działalnością
zawodową lub gospodarczą, z tytułu niezgodności Produktu z Umową
Sprzedaży są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w
szczególności ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach
sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. 2002 nr
141, poz. 1176 ze zm.).
6.2.Sprzedawca
obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad. Szczegółowe
informacje dotyczące odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu wady Produktu
oraz uprawnień Klienta są określone na stronie Sklepu Internetowego w
zakładce „Reklamacja towaru”.
6.3.Reklamacja może zostać złożona przez Klienta na przykład:
- pisemnie na adres: ul. Wilcza 25/1, 00-544 Warszawa;
- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@lokomodel.pl;
6.4.Zaleca
się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: (1) informacji i
okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i
daty wystąpienia wady; (2) żądania sposobu doprowadzenia Produktu do
zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo
odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz (3) danych kontaktowych
składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie
reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają
formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji
złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
6.5.Sprzedawca
ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania
się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał
reklamację za uzasadnioną.
6.6.Klient, który
wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt
Sprzedawcy dostarczyć Produkt wadliwy na adres: ul. Wilcza 25/1, 00-544
Warszawa. Jeżeli ze względu na rodzaj Produktu lub sposób jego
zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby nadmiernie
utrudnione, Klient obowiązany jest udostępnić Produkt Sprzedawcy w
miejscu, w którym Produkt się znajduje.
7.POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
7.1.Szczegółowe
informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego
konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w
siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich)
rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań
statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów
Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu
Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
7.2.Klient
będący konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości
skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń:
- Klient uprawniony jest do zwrócenia
się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37
ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4
poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z
zawartej Umowy Sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych
polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra
sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia
regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów
konsumenckich. (Dz.U. 2001, nr 113, poz. 1214).
- Klient
uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji
Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o
Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o
wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia
sporu między Klientem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu
procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji
Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych
poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
- Klient
może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między
Klientem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy
powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji
społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów
(m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
Porady udzielane są przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem
infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie
Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl.
8.PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(DOTYCZY UMÓW SPRZEDAŻY ZAWARTYCH OD 25 GRUDNIA 2014 ROKU)
8.1.Konsument,
który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych
odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z
wyjątkiem kosztów określonych w pkt. 8.8 Regulaminu. Do zachowania
terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie
o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład:
- pisemnie na adres: ul. Wilcza 25/1, 00-544 Warszawa;
- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@lokomodel.pl;
8.2.Przykładowy
wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do
Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo dostępny jest w pkt. 11
Regulaminu oraz na stronie Sklepu Internetowego w zakładce „Zwroty”. Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
8.3.Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
- dla
umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc zobowiązany
do przeniesienia jego własności (np. Umowa Sprzedaży) – od objęcia
Produktu w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę
trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: (1) obejmuje
wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach –
od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części albo (2)
polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od
objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów;
- dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
8.4.W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
8.5.Sprzedawca
ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni
kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu
od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności,
w tym koszty dostawy Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów
wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż
najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym).
Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu
płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził
się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi
kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od
konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od
konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia
przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które
zdarzenie nastąpi wcześniej.
8.6.Konsument ma
obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych
od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt Sprzedawcy lub
przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że
Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu
wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Konsument może zwrócić
Produkt na adres: ul. Wilcza 25/1, 00-544 Warszawa.
8.7.Konsument
ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące
wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
8.8.Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od umowy, które obowiązany jest ponieść konsument:
- Jeżeli
konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły
sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym, Sprzedawca nie jest
zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych
kosztów.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
- W
przypadku Produktu będącego usługą, której wykonywanie - na wyraźne
żądanie konsumenta - rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia
od umowy, konsument, który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po
zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia
spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się
proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem
uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub
wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość
rynkowa spełnionego świadczenia.
8.9.Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
- (1)
o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za
wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem
świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo
odstąpienia od umowy; (2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od
wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli,
i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
(3) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany,
wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu
jego zindywidualizowanych potrzeb; (4) w której przedmiotem świadczenia
jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin
przydatności do użycia; (5) w której przedmiotem świadczenia jest
Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu
opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze
względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu; (6) w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po
dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie
połączone z innymi rzeczami; (7) w której przedmiotem świadczenia są
napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy
Sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30
dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca
nie ma kontroli; (8) w której konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca
do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji;
jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których
wykonania konsument żądał, lub dostarcza Produkty inne niż części
zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo
odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do
dodatkowych usług lub Produktów; (9) w której przedmiotem świadczenia są
nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w
zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu; (10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z
wyjątkiem umowy o prenumeratę; (11) zawartej w drodze aukcji
publicznej; (12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych
niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów,
gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi,
sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres
świadczenia usługi; (13) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są
zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia
rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do
odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie
prawa odstąpienia od umowy.
9.POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
9.1.Niniejszy
punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie
Klientów i Usługobiorców nie będących konsumentami.
9.2.Sprzedawcy
przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem
niebędącym konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej
zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez
podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego
konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
9.3.W
wypadku Klientów nie będących konsumentami Sprzedawca ma prawo
ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania
przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez
Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
9.4.Z
chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą na
Klienta nie będącego konsumentem korzyści i ciężary związane z Produktem
oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu.
Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę,
ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż
do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
9.5.W
razie przesłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika
Klient nie będący konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i
w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w
czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany
jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia
odpowiedzialności przewoźnika.
9.6.Zgodnie z
art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu
rękojmi za Produkt wobec Klienta nie będącego konsumentem zostaje
wyłączona.
9.7.W wypadku Usługobiorców nie
będących konsumentami Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie
Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania
przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.
9.8.Odpowiedzialność
Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego
konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona -
zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie
roszczenia w sumie - do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z
tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca
złotych. Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do
Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem tylko za typowe szkody
przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z
tytułu utraconych korzyści w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie
będącego konsumentem.
9.9.Wszelkie spory
powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą, a Klientem/Usługobiorcą
niebędącym konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na
siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy.
10.POSTANOWIENIA KOŃCOWE
10.1.Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są w języku polskim.
10.2.Zmiana Regulaminu:
- Usługodawca
zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych
przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów płatności i
dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację
postanowień niniejszego Regulaminu.
- W przypadku zawarcia na
podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze ciągłym (np.
świadczenie Usługi Elektronicznej – Konto) zmieniony regulamin wiąże
Usługobiorcę, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384
oraz 384[1] Kodeksu cywilnego, to jest Usługobiorca został prawidłowo
powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni
kalendarzowych od dnia powiadomienia. W wypadku gdyby zmiana Regulaminu
skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem
obecnych Usługobiorca będący konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy.
- W
przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o innym
charakterze niż umowy ciągłe (np. Umowa Sprzedaży) zmiany Regulaminu nie
będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Usługobiorców/Klientów
będących konsumentami przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w
szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane
lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy
Sprzedaży.
10.3.W sprawach
nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie
obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu
cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18
lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); dla Umów Sprzedaży
zawartych do 24 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami -
przepisy ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z
dnia 2 marca 2000 r. (Dz.U. 2000 nr 22, poz. 271 ze zm.) oraz ustawy o
szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 141, poz. 1176 ze zm.);
dla Umów Sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 roku z Klientami
będącymi konsumentami - przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia 30
maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.); oraz inne właściwe
przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
11.WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(ZAŁĄCZNIK NUMER 2 DO USTAWY O PRAWACH KONSUMENTA)
Wzór formularza odstąpienia od umowy
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
– Adresat:
„LOKO-MODEL”S.C.,KOZŁOWSKI JANUSZ,BIELECKI ROBERT
ul. Wilcza 25/1, 00-544 Warszawa
lokomodel.pl
sklep@lokomodel.pl
–
Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym
odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy
następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu
następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
– Adres konsumenta(-ów)
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
– Data
(*) Niepotrzebne skreślić.